About Me

My photo
~jangan hanya mencari kesalahan yang ada kerana sebanyak mana kesalahan yang kita cari sebanyak itu yang akan kita terima, terimalah seadanya..pasti ada hikmah disebaliknya by mariyah al qibtiyya~

Monday, October 11, 2010

sejam di pantry

masa rehat pejabatku selalunya habis di dalam pantry. macam- macam hal yang dibincangkan sehingga tidak terasa masa berjalan. sedangkan kalau diikut, rata- rata diantara kami amat gemar mengomel- ngomel di facebook semasa rehat kerana hanya waktu itu saja yang membolehkan kami online. namun ada baiknya juga facebook kena blocked kerana aku rasakan seperti ketagihanku yang melampau terhadap facebook semakin berkurang..alhamdulillah! kalau tidak, pantang ada masa terluang di rumah aku pasti online sehingga mata terlelap. sungguh teruk! tapi sekarang mungkin tidak kerana aku telah pindah rumah dan mempunyai kawan- kawan serumah yaa bolehlah dianggap happening walaupun sedikit kecoh. cukuplah kak noor dan azie kat rumah pasti riuh rendah dibuatnya. sedangkan kak nurul pula sememangnya agak jarang di rumah. mungkin kerana dia kerja kat KL, so selalu balik lewat namun jika ada waktu, dia juga tak kurang hebatnya dalam bab mengutuk dan mengkritik apa saja yang ditayangkan kat tv adoi! aku pula hanya melihat gelagat mereka. dah tabiatku kurang berceloteh seperti mereka. kata kak noor, aku ni jenis yang lemah lembut aduhhh betul ke?? nak tergelak aku ehehehehe
                            sambung kisah di pantry tadi. kebetulan ahli panel pantry hari ini rata- rata orang yang dah berumahtangga dan bakal menimang cahaya mata. so topik kami pada hari ini lebih berkisar tentang bersalin. owh sungguh seram bila aku bayangkan namun itulah seharusnya dan semestinya akan ditempuhi oleh kaum hawa kelak. apabila mereka menyentuh tentang cara- cara bersalin yang memungkinkan seseorang itu digunting pada bahagian intimasi apabila kesukaran semasa bersalin berlaku. namun agak melucukan apabila kak na menceritakan kisahnya semasa bersalin yang turut digunting walaupun anaknya hanya seberat 2.5kg (berat yang agak kecil bagi seorang bayi). apa yang melucukan aku, kak na sempat lagi bertanya macam- macam semasa berada di bilik bersalin. agaknya doktor yang nak membidankan kak na mungkin sedikit tertekan menerima pesakit yang 'cerdik'. apa- apa pun aku bangga dengan kak na, seseorang yang membuat kajian terlebih dahulu sebelum sesuatu yang ditempuhinya berlaku. mungkin boleh jadi pengajaran buatku kelak..insyaallah!

No comments: