About Me

My photo
~jangan hanya mencari kesalahan yang ada kerana sebanyak mana kesalahan yang kita cari sebanyak itu yang akan kita terima, terimalah seadanya..pasti ada hikmah disebaliknya by mariyah al qibtiyya~

Sunday, October 17, 2010

coretan semalam

tepat pukul 7.00 pagi aku dah punch card. terkejar- kejar tadi nak masuk office. takut kena hujan, tengok langit hitam semacam aje pagi ni. dah lah aku bawa banyak beg. ini latihan bola jaring punya pasallah. nasib baik badan dah tak berapa sakit. hari sabtu baru- baru ni, aku pergi jogging kat area shang ri la hotel. best sangat..dah lah tempat lawa, banyak pokok pula tu. kalau jogging hari- hari kan best tapi jauh sangatlah tempat tu dari rumah. kemudahan bas pun takde, takkan nak jalan kaki masuk kot. apa- apa pun terima kasih ina kerana kesudian anda pada hari sabtu lepas! budak rumah aku terkejut juga aku dah keluar pagi- pagi buta. biasalah aku paling susah sekali keluar rumah berbanding mereka. bila aku cakap aku takde boyfriend yang boleh bawa aku keluar dating, semua tak percaya..aduhh! memang pun aku takde teman selepas ditinggalkan. entahlah adakala aku terfikir, kenapa rakan- rakan yang lain begitu mudah mendapatkan beberapa orang pasangan dalam satu masa? sedangkan aku nak dapat seorang pun payah. bukan payah nak dapat tapi payah nak bertahan hingga ke akhir hayat. biarlah lelaki semuanya susah nak ditafsir tingkah laku dan bicara mereka.
                              hari sabtu itu juga, aku mendapat berita bekas boyfriend ku terlantar sakit di wad. sesak nafas katanya. aku doakan semoga dia cepat sembuh. walaupun apa yang terjadi sebelum ini amat mengecewakan aku tapi aku semakin boleh menerima perpisahan ini. namun yang pasti aku tidak menzahirkan kemaafan yang aku berikan. cukuplah hatiku yang mengatakannya. tak baik berdendam lama- lama, tiada gunanya. hati sendiri yang merana seperti peristiwa lepas. boyfriendku yang pertama dahulu yang aku berkasih hingga 3 tahun lamanya sedang menanti bahagia. dia akan menamatkan zaman bujangnya pada bulan disember ni. doaku moga dia bahagia! tapi mustahil bagiku bertandang ke majlisnya walaupun keluarganya menganggapku seperti anak mereka sendiri.
                             begitulah sebahagian kisah hidupku yang lampau. walaupun dipandangan orang ianya hanyalah adat kehidupan namun bagiku setiap kegagalan yang aku lalui amat menyakitkan kerana disebalik kegagalan itu ada usaha dan harapan yang aku semadikan. namun selepas ini, tiada lagi harapan aku semaikan. biarlah ia berkubur..mungkin lebih baik buatku!

No comments: