About Me

My photo
~jangan hanya mencari kesalahan yang ada kerana sebanyak mana kesalahan yang kita cari sebanyak itu yang akan kita terima, terimalah seadanya..pasti ada hikmah disebaliknya by mariyah al qibtiyya~

Tuesday, October 19, 2010

rasaku...

beberapa minit saja lagi waktu balik. di luar hujan, maknanya batallah latihan petang ni. bagus juga, aku seperti takde mood petang ni..entahlah! mungkin aku rasa tak berapa sihat agaknya..dari semalam pening kepala, sakit kepala dan ditambah pula hari ini dengan perut yang tak berapa nak ok. nasiblah kerja tak berapa nak ada hari ini. dahlah lupakan saja tentang semua tu. apa yang pasti balik nanti, aku nak rehat tapi tak pasti kalau aku boleh lena..sedihnya! ini lagi satu penyakit aku tak suka..susah nak tidur! tapi sejak kemarin hingga ke hari ini, masaku sedikit terisi dengan buku- buku ilmiah yang aku pinjam dari library. aku baru saja membaca buku 110 hukum- hukum wanita dari ibnul jauzy. ya allah, ceteknya ilmu yang aku ada bahkan mungkin tiada. aku dah lama sangat tak membaca buku- buku imiah ni, malah novel- novel cinta yang suatu masa dahulu aku sukai semakin susut dari kegemaranku. kenapa ya? adakalanya jika aku bosan dengan jalan cerita yang berjela- jela, aku hanya akan membaca permulaan dan pengakhiran cerita..bosankan?! itulah sebenarnya aku pada hari ini. penuh dengan kebosanan! tidak hairanlah adakalanya kawan- kawan mengatakan aku tidak berperasaan, kelihatan selamba, cool saja walau dalam apa jua keadaan namun sebenarnya meraka tidak mengetahui apa yang sedang berselirat difikiranku. macam- macam permasalahan yang sedang bercambah dalam mindaku. soal diriku, keluargaku, duit dan masa depanku! aduhhh beginilah agaknya fasa dewasa yang penuh dengan pelbagai macam kisah suka duka. adakalanya aku seakan tidak ingin menyedari betapa aku telah jauh meninggalkan fasa remaja yang penuh warna- warni dunia remaja. apa- apa pun, aku berharap apa yang aku hadapi masa kini akan membawa sinar kebahagiaan buatku. semuanya demi keluargaku walaupun suatu masa nanti segala pengorbanan kecilku ini tiada siapa yang menghargainya. biarlah asalkan semuanya bahagia, ya aku ibarat pelita dalam gelap yang membakar diri.

No comments: