About Me

My photo
~jangan hanya mencari kesalahan yang ada kerana sebanyak mana kesalahan yang kita cari sebanyak itu yang akan kita terima, terimalah seadanya..pasti ada hikmah disebaliknya by mariyah al qibtiyya~

Monday, October 11, 2010

tentang sahabatku

hari ini aku bangun awal lagi. seawal 4.00 pagi aku dah bangkit dari tempat tidur selepas handphone ku berbunyi seperti selalu. maklumlah aku kena kejutkan kawan nak solat tahajud. dia ni jenis yang tidur mati tahap kelas 1 katanya ehehehe ntahlah tapi aku kena kejutkan dia juga kerana dia berhasrat nak padamkan api kemarahan yang selalu menganggu dirinya. mudah-mudahan bantuanku yang tidak seberapa mampu membantunya ke arah kebaikan. bagiku dia seorang insan yang baik, biasa namun aku suka berkawan dengannya kerana setiap kali berbual dengannya, banyak pengisian yang dia berikan. terima kasih untuk nasihat yang berguna, temanku! namun hari ini, aku menemuinya di pantri. wajahnya kelihatan muram sekali. aku ingin menegurnya namun terasa berat kerana aku sendiri kurang pasti kenapa terlalu sukar bagiku untuk menegurnya seperti aku menegur teman- teman yang lain. ada juga aku mengirim sms bertanyakan dirinya yang kelihatan bermuram- durja pagi ni namun sepi. dia tidak membalas. apa pun aku harapkan agar dia gembira selalu dan sentiasa tabah dengan ujian yang mendatang.

No comments: