About Me

My photo
~jangan hanya mencari kesalahan yang ada kerana sebanyak mana kesalahan yang kita cari sebanyak itu yang akan kita terima, terimalah seadanya..pasti ada hikmah disebaliknya by mariyah al qibtiyya~

Wednesday, October 27, 2010

tips untuk mendapat jodoh

kali ini aku ingin berkongsi sedikit tips yang aku rasa lebih dekat dengan hati kita iaitu tips untuk mendapat jodoh. nak dikatakan aku pakar dalam bab ni, aku rasa amatlah jauh sekali tapi tips ini aku terbaca dari blog seorang hamba allah. aku sedikit teruja membaca tips yang dia berikan kerana rata- rata adalah perkara seharian yang biasa kita lakukan namun kita dan aku sendiri tidak mengetahui fadhilat disebalik rutin tersebut. jadi marilah kita sama- sama membacanya, khas buat sahabat diluar sana yang masih sendiri seperti aku :
  • membaca surah yassin setiap malam - sesiapa yang membaca surah yassin akan mendapat 10 keberkatan. antara keberkatan itu adalah sesiapa yang belum menemui jodoh akan dipertemukan jodoh. oleh itu, bacalah surah yassin setiap malam dan berdoa agar allah mempercepatkan jodoh dan menemui jodoh yang diredhai allah.
  • membaca surah al-fatihah berulang kali - dengan membaca surah al- fatihah berulang kali dan berniat untuk mendapatkan jodoh juga mampu mempercepatkan jodoh.
  • solat hajat 3 hari berturut - turut - lakukan amalan ini dengan penuh khusyuk dan pengharapan hanya pada allah sahaja. adukan apa saja yang membelenggu diri, insyaallah allah akan permudahkan.
  • berdoa untuk mendapatkan jodoh disetiap solat 5 waktu
  • bangun untuk melakukan solat tahajjud dengan mulakan solat taubat kemudian solat tahajjud.




selamat menemui jodoh yang diredhai allah swt..insyaallah


No comments: