About Me

My photo
~jangan hanya mencari kesalahan yang ada kerana sebanyak mana kesalahan yang kita cari sebanyak itu yang akan kita terima, terimalah seadanya..pasti ada hikmah disebaliknya by mariyah al qibtiyya~

Tuesday, July 19, 2011

Maafkan aku duhai suami

 
Kadang-kadang aku rasa
akulah isteri yang terlalu banyak menerima
Sedangkan engkau tak pernah meminta
Kadang-kadang aku rasa
akulah isteri yang baru terjaga
Sedangkan engkau tak pernah terlena
Kadang-kadang ku bersuara tanpa berfikir
semua perkataan ku menjadi salah
Datanglah ke sini dan pegang tangan ku
Sementara ku cerita kehidupan isteri
Harap dimengerti
Kadang-kadang ku sakiti hati mu
Bila ku tolak sentuhan mu
Bukan bermaksud aku kurang menyayangi mu… Namun cabaran terlalu
Kadang-kadang aku berubah pada pandangan mu
Tapi sayang, itu tidak benar
Tiada apa yang paling ku hargai Daripada kehidupan manis bersama mu
Kadang-kadang ku fikir sejuta tahun
Adalah terlalu singkat
Hanya ku beritahu mu betapa sayangnya aku
Betapa syukurnya aku… kau pelindung ku
Kadang-kadang berjauhan dengan mu
Akulah isteri yang terlalu tinggi bercita-cita… Mencipta kerukunan keluarga
Namun aku tetap aku yang ini… Maafkan aku wahai suami!
 
p/s~~sekadar teguran buat para isteri yang kadang kala terleka kerana penulis bukanlah dikalangan isteri :)

2 comments:

my husband's sweetheart said...

wlaupun penulis bkn seorg isteri tp dh pndai brfikiran spertinya..dh mmg layak jd isteri ni..:)

mariyah al-qibtiyya said...

insyaALLAH kak nuyun :)